• Wetenschappelijk onderzoek

Wetenschappelijk onderzoek

Door wetenschappelijk onderzoek & innovatie wil Auris de praktijk continu verbeteren en vernieuwen. Begin 2019 is Auris Zorg erkend als expertiseorganisatie ZG (Zintuiglijk Gehandicapten) door ZonMW. Met deze officiële benoeming kunnen wij nog meer praktijkgericht onderzoek doen. Ook zet Auris in op innovatie. Hieronder lees je meer over onze onderzoeken en innovatieaanpak.

Lees voor
De effectiviteit van ‘FF luisteren’

De effectiviteit van ‘FF luisteren’

Het effect van ‘FF luisteren’ op het omgaan met een gehoorverlies, het zelfbeeld en het sociaal handelen van kinderen met doof-/slechthorendheid.

Evaluatie Tas vol Taal

Evaluatie Tas vol Taal

Wat zijn de ervaringen van ouders met de Tas vol Taal?

FOCUS op communicatieve participatie

FOCUS op communicatieve participatie

Meten van de communicatieve participatie bij peuters met TOS en/of doof-/slechthorendheid in de vroegbehandeling.

FONOGRAM: kinderen 3 tot 6 jaar

FONOGRAM: kinderen 3 tot 6 jaar

Is de ontwikkeling van fonologie en grammatica bij jonge kinderen gerelateerd aan elkaar?

Groepsbehandeling gericht op de klankontwikkeling van peuters

Groepsbehandeling gericht op de klankontwikkeling van peuters

Meertaligheid onder de Loep (MOL)

Meertaligheid onder de Loep (MOL)

Hoe kunnen we de meertalige ontwikkeling van kinderen op de behandelgroep beter volgen?

Project Taal doe je Samen!

Project Taal doe je Samen!

Onderzoek naar het effect van de ouder-kindgroep 'Taal doe je Samen!'

Project Taal in Zicht: kinderen met TOS 20 jaar gevolgd

Project Taal in Zicht: kinderen met TOS 20 jaar gevolgd

Voor het eerst worden in Nederland kinderen met TOS langdurig gevolgd in hun ontwikkeling.

Sociaal Vaardig Communiceren 12-

Sociaal Vaardig Communiceren 12-

Wat zijn de leeropbrengsten van deze training bij leerlingen met TOS in het regulier onderwijs?

Spellingsproject leerlingen met TOS

Spellingsproject leerlingen met TOS

Het vergroten van onze kennis over de spellingsproblematiek bij leerlingen met TOS.

TOS in Beeld

TOS in Beeld

Het antwoord op de ondersteuningsvragen van leerkrachten over het begeleiden van leerlingen met TOS in het regulier onderwijs.

ZINnig: Innovatie van taaltherapie voor kinderen met complexe taalproblemen

ZINnig: Innovatie van taaltherapie voor kinderen met complexe taalproblemen

Het verbeteren van de taaltherapie gericht op zinsbouw en grammatica voor kinderen met TOS.

ZINspelen: spelenderwijs zinnen maken

ZINspelen: spelenderwijs zinnen maken

Auris en NSDSK onderzoeken of de grammaticale vaardigheden van kinderen binnen de peuterbehandelgroep effectiever gestimuleerd kunnen worden.