Klachtenregeling voor ouders, leerlingen en cliënten
Klik hieronder op het kopje dat voor u van toepassing is.
Ik ben (ouder van) een leerling van een Auris school
Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Dit zijn uw mogelijkheden:
- Neem contact op met de interne vertrouwenspersoon van de school of met de klachtenfunctionaris van Auris
- Vraag iemand om te bemiddelen bij een gesprek tussen u en de Auris medewerker of leidinggevende
- Schrijf een klacht aan het bestuur van Auris
- Dien een klacht in bij de Landelijke Klachtencommissie (LKC)
- Schakel een onderwijsconsulent in om u te ondersteunen
- Doe een melding bij de onderwijsinspectie
Bent u het niet eens met het handelingsdeel van het Ontwikkelingsperspectief (OPP) of met het besluit over een onderwijsarrangement. Dit kunt u doen als het gesprek met de school hierover onvoldoende resultaat oplevert
- Dien een bezwaar in bij de Commisie voor Onderzoek (CvO)
- Vraag om een second opinion
- Schakel een onderwijsconsulent in om u te ondersteunen
- Dien een geschil in bij de Geschillencommissie Passend Onderwijs
- Klachtenregeling onderwijs zie hier
Ik ben (ouder van) een leerling die Ambulante dienstverlening van Auris ontvangt
Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Dit zijn uw mogelijkheden:
- Neem contact op met de interne vertrouwenspersoon van de ambulante dienst of met de klachtenfunctionaris van Auris
- Vraag iemand om te bemiddelen bij een gesprek tussen u en de Auris medewerker of leidinggevende
Waar u een klacht indient, is afhankelijk van de situatie:
- Gaat het om een onderwijsarrangement: bijvoorbeeld het niet aanvragen, het niet toekennen of het (foutief) uitvoeren van een arrangement: dan dient u de klacht in bij de school van uw zoon of dochter. Kijk hiervoor op de website van de school of het schoolbestuur.
- Gaat het om het optreden van een medewerker van Auris? Dan dient u de klacht in bij Auris.
- Schrijf een klacht aan het bestuur van Auris
- Dien een klacht in bij de Landelijke Klachtencommissie (LKC)
- Schakel een onderwijsconsulent in om u te ondersteunen
- Doe een melding bij de onderwijsinspectie
Bent u het niet eens met het besluit van de CvO (Commissie van Onderzoek). Dit kunt u doen als het gesprek met de school van uw kind hierover onvoldoende resultaat oplevert
- Dien een bezwaar in bij de CvO
- Vraag om een second opinion
- Schakel een onderwijsconsulent in om u te ondersteunen
- Dien een geschil in bij de Geschillencommissie Passend Onderwijs
De klachtenfunctionaris van Auris kan u informatie over de mogelijkheden geven en u daardoor helpen om een keuze te maken.
klachtenregeling onderwijs zie hier
Ik ben ouder van een cliënt van het Audiologisch Centrum (AC) van Auris
Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Dit zijn uw mogelijkheden:
- Neem contact op met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Auris
- Schrijf een klacht aan het bestuur van Auris
- Vraag iemand om te bemiddelen bij een gesprek tussen u en de Auris medewerker of leidinggevende
- Klachtenregeling zorg zie hier
Ik ben ouder van een kind op een Auris behandelgroep of bij de naschoolse behandeling
Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Dit zijn uw mogelijkheden:
- Neem contact op met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Auris
- Schrijf een klacht aan het bestuur van Auris
- Vraag iemand om te bemiddelen bij een gesprek tussen u en de Auris medewerker of leidinggevende
- Klachtenregeling zorg zie hier
Ik ben een ouder of verzorger aan wie Auris ambulante behandeling biedt
Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Dit zijn uw mogelijkheden:
- Neem contact op met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Auris
- Schrijf een klacht aan het bestuur van Auris
- Vraag iemand om te bemiddelen bij een gesprek tussen u en de Auris medewerker of leidinggevende
- klachtenregeling zorg zie hier
Ik ben (ouder van) een kind of jongere die individuele krachttraining of een andere behandeling van Auris krijgt
Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Dit zijn uw mogelijkheden:
- Neem contact op met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Auris
- Schrijf een klacht aan het bestuur van Auris
- Vraag iemand om te bemiddelen bij een gesprek tussen u en de Auris medewerker of leidinggevende
- Klachtenregeling zorg zie hier
Ik ben (ouder van) een kind of jongere die een gebarencursus (NGT of NmG) volgt
Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Dit zijn uw mogelijkheden:
- Neem contact op met de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Auris
- Schrijf een klacht aan het bestuur van Auris
- Vraag iemand om te bemiddelen bij een gesprek tussen u en de Auris medewerker of leidinggevende
- Klachtenregeling zorg zie hier.