Samenwerking Auris en Scalda
Vorig jaar werd bekend dat de locatie van het Auris College in Goes gaat sluiten. Na schooljaar 2024-2025 wordt daar geen onderwijs meer aangeboden. Voor een aantal leerlingen betekende dit dat zij op zoek moesten naar een nieuwe school. Na de zomervakantie starten deze oud-leerlingen van Auris College Goes op hun nieuwe onderwijsplek.

28 februari 2025
Maatwerk voor iedere leerling
In nauwe samenwerking met ouders, leerlingen en scholen in de regio is zorgvuldig gekeken naar de mogelijkheden en wat elke leerling nodig heeft. Dat was maatwerk. Voor alle leerlingen is inmiddels een passende plek gevonden. Voor drie leerlingen lopen nog gesprekken om tot de best passende school te komen. Zij horen snel welke school dit wordt.
Samenwerking Scalda
Auris en Scalda werken al jaren samen om leerlingen te begeleiden in de Entree-opleiding. Volgend schooljaar maken 19 leerlingen van het Auris College Goes de overstap naar het mbo van Scalda. Daar volgen zij een onderwijsprogramma dat gezamenlijk door Auris en Scalda is ontwikkeld (dit programma heet Scalda-Auris Tussenvoorziening). Onder begeleiding van docenten van Scalda en Auris bereidt dit programma hen voor op het examen mbo Entree en helpt hen op weg naar hun vervolgopleiding of een passend arbeidstraject.
Programma
Deze groep krijgt deels les op een andere schoollocatie van Auris in Goes. Daarnaast volgen ze één dag per week een profieldag op een Scalda-locatie en lopen ze stage, met begeleiding vanuit zowel Scalda als Auris. Op deze manier blijft het reizen voor de leerlingen zoveel mogelijk beperkt en blijft de groep deels gezamenlijk onderwijs volgen. Tegelijk kunnen de leerlingen bij Scalda profiteren van de uitgebreide faciliteiten en mogelijkheden die zij op de locaties aanbiedt.
Ondersteuning
Waar nodig blijft Auris ook na dit schooljaar betrokken bij de begeleiding van de leerlingen. Auris biedt ambulante ondersteuning aan alle leeftijdsgroepen tot en met het mbo, afgestemd op de individuele ondersteuningsbehoefte van de leerling.