Vraag het onze experts

Mieke, Karin en Paula beantwoorden graag uw vraag. Lees hun profiel om te weten waar zij u verder mee kunnen helpen.

Lees voor
Specialist taal- ontwikkelingsstoornis

Specialist taal- ontwikkelingsstoornis

Heeft u een vraag over een taalontwikkelingsstoornis? Vraag het aan Mieke Vermeulen.

“Bij Auris werk ik op het Audiologisch Centrum en bij de Ambulante Dienstverlening. Een taalontwikkelingsstoornis (TOS) staat niet op zichzelf en uit zich bij elk kind anders. Een kind met TOS heeft meestal problemen in het begrijpen van taal en in het zich uiten in taal. Dit heeft grote gevolgen voor het kind in de thuissituatie en op school. Het is een geweldige uitdaging om, in samenwerking met ouders en school, met een team van deskundigen op het gebied van taal, gedrag en onderwijs een passend onderwijs en/of zorgarrangement voor kinderen met TOS te realiseren.”

E-mail Mieke
Specialist onderwijs doof/slechthorend

Specialist onderwijs doof/slechthorend

Heeft u een vraag over onderwijs aan dove en slechthorende leerlingen? Vraag het aan Karin van Vianen.

“Ik werk sinds 1991 voor Auris en ben lang verbonden geweest aan de Auris Dr. M. Polanoschool in Rotterdam. De eerste jaren als leerkracht en sinds 2006 als teamleider midden-en bovenbouw voor leerlingen met een auditieve beperking. Inmiddels ben ik beleidsadviseur Doof/Slechthorend bij de Auris Ondersteunende Diensten. Mijn passie is het optimaliseren van het onderwijsaanbod voor onze leerlingen, zodat leerlingen cognitief en emotioneel kunnen groeien en hun plek innemen in de maatschappij.”

E-mail Karin
Specialist Auris Cursuscentrum

Specialist Auris Cursuscentrum

Heeft u een vraag over de cursussen van Auris? Vraag het aan Paula van Egmond.

“Ik ben teamleider van het Auris Cursuscentrum. De omgeving waarin Auris werkt, is aan het veranderen. Dit betekent onder meer dat kinderen die doof of slechthorend zijn of een taalontwikkelingsstoornis hebben, zo dicht mogelijk bij huis naar school moeten kunnen gaan. Dat is ook de gedachte achter ‘inclusief onderwijs’: kinderen met en zonder een beperking samen naar de dezelfde school. Voorwaarde is wel dat de mensen in de directe omgeving van deze kinderen, zoals de ouders en leerkrachten, genoeg kennis en vaardigheden in huis hebben om hiervoor te zorgen. Ik geloof echt in de kracht van het vergroten van deze kennis en vaardigheden binnen de directe omgeving, zodat kinderen optimaal ondersteund worden om het beste uit zichzelf te halen. Goede cursussen en trainingen dragen hieraan bij. Auris biedt deze cursussen en trainingen aan voor professionals, ouders en kinderen.”

E-mail Paula