• ICT Fundament en de nieuwe digitale werkplek bij Auris

ICT Fundament en de nieuwe digitale werkplek bij Auris

Op deze pagina vind je informatie over de verhuizing naar de nieuwe digitale werkplek. Je hoort van je teamleider wanneer jouw team de overstap maakt. Hier lees je over de veranderingen op ICT-gebied en wat dit betekent voor jouw manier van online werken.

Lees voor

Heb je vragen, suggesties of ben je gewoon nieuwsgierig naar de ICT-mogelijkheden binnen Auris? Kijk dan eens tussen de veel gestelde vragen, misschien staat jouw vraag er al tussen. Daarnaast kunnen we je nog persoonlijk te woord staan via onze telefonische helpdesk of via e-mail. Deze contactgegevens vind je ook op deze pagina. Wij staan voor je klaar!

Heb je een vraag over een applicatie? Kijk op OASE!

Oase is een online leerplatform. Je vindt er handige instructievideo’s over Microsoft Teams, OneDrive en alle andere applicaties van Microsoft.

OASE is:

  • Beschikbaar op elk apparaat
  • Steeds up-to-date
  • Video’s, tips en trucs van echte Microsoft-specialisten

In de antwoorden op veelgestelde vragen hieronder vind je ook links naar diverse OASE-instructievideo’s.

Je logt in op OASE met je  Auris-account en wachtwoord (Single Sign On).

Ga naar auris.nl/oase.

P.S. De video’s zijn in het Vlaams (OASE is een bedrijf uit België). Het bedrijf werkt nog aan video’s in het Nederlands. Ondertiteling is aan te zetten door op het icoontje met het tekstballonnetje te drukken.

Veelgestelde vragen

Hieronder kun je de antwoorden op veelgestelde vragen vinden. Voor het overzicht hebben we een aantal categorieën gemaakt: algemene vragen, vragen over OneDrive en persoonlijke bestanden en vragen over Microsoft Teams.

Staat het antwoord er niet tussen? En kunnen je collega’s of de floorwalker van Axians op jouw locatie je ook niet helpen? Neem dan contact op met de servicedesk van Axians.

Algemene vragen

Hieronder vind je het antwoord op algemene vragen over ICT Fundament en je nieuwe digitale werkplek.

Waarom krijg ik een nieuwe digitale werkplek?

Het ICT Fundament en de digitale werkplek zijn de basis van onze ICT. Alleen met een degelijk ICT Fundament staat Auris en haar dienstverlening stevig. Van de meeste veranderingen merk je weinig. Wat je wel merkt is je nieuwe digitale werkplek: Teams, OneDrive en het nieuwe intranet. Daar heb je een training over gekregen en informeren we jou via deze pagina en op intranet.

 

Waar kan ik mijn bestanden terugvinden?

Werk je samen met een team (bijvoorbeeld jouw locatieteam of een projectgroep), dan deel je die bestanden in Microsoft Teams, in de Teams-groep.  In de Teams-groepen vind je bestanden die eerst op de L-schijf stonden.

Op dit moment staan jouw persoonlijke bestanden nog in de Windows Verkenner (bij Mijn Documenten of de “K-schijf”). Wanneer je computer wordt overgezet op de nieuwe digitale werkomgeving van Axians, worden jouw bestanden verplaatst naar OneDrive. Jouw persoonlijke bestanden kan je dan terugvinden in OneDrive. Hier sla je deze bestanden op.

 

Waar vind ik het intranet?

Intranet kan je vinden door Microsoft Teams te openen en op het Home-icoontje bovenin te klikken.

Of ga naar https://koninklijkeaurisgroep.sharepoint.com/sites/SocialHub.

 

Hoe vind ik mijn applicaties en snelkoppelingen?

Onder ‘Applicaties’ op intranet in de navigatiebalk vind je de links naar alle applicaties. Deze zijn gesorteerd per categorie, zodat je snel de juiste applicatie kan vinden. Ook op de Homepage vind je een aantal snelkoppelingen die relevant zijn voor alle collega’s.

 

Hoe werkt videoplatform OASE?

Op OASE kun je zoeken naar video’s in de zoekbalk bovenin. Of je kunt in de navigatiebalk Toepassingen selecteren om video’s van een bepaalde applicaties (bijvoorbeeld Microsoft Teams) te bekijken.

 

Via de video OASE instructie vind je een korte uitleg over hoe OASE werkt.

 

Hoe voeg ik een profielfoto toe bij "Vind een collega", Teams en Outlook?

Via “Vind een collega” op intranet kunnen Auris-collega’s jouw straks terugvinden. Op je profiel vinden ze informatie over jou, waar je werkt en jouw expertises. Dit kun je zelf invullen en aanvullen. Ook zien ze een profielfoto.

 

Maak jouw profiel persoonlijk door een profielfoto toe te voegen en de informatie toe te voegen. Jouw profielfoto is ook gelijk zichtbaar op Microsoft Teams en in Outlook (e-mail).

 

Hoe je dat doet, vind je op OASE. Bekijk Instructie profielfoto toevoegen.

 

Over Microsoft Teams en gedeelde bestanden

Hieronder vind je de antwoorden op al jouw vragen over Microsoft Teams en gedeelde bestanden (met jouw locatieteam, projectgroep of andere groep waar je mee samenwerkt).

Wat is Teams en waar gebruik ik het voor?

Microsoft Teams is straks de start van je werkplek. Je vindt er het intranet, maar ook al je Teams-groepen waarin je samenwerkt. En je kunt videobellen en chatten via Microsoft Teams.

 

Bekijk de video Wat is Teams op OASE voor meer informatie.

 

 

Ik wil toegang tot een Teams-groep. Hoe regel ik dat?

Voor elke Teams-groep is minimaal één iemand aangewezen die nieuwe leden kan toevoegen. Vraag aan jouw leidinggevende of de projectleider/werkgroepleider van het Team om jou lid te maken van het team. Weet je niet wie dit is? Neem dan contact op met Aurakel.

 

Waar vind ik Teams?

Microsoft Teams vind je op jouw werkplek als applicatie. Bijvoorbeeld onderin je scherm in de balk met applicaties.

 

 

Waar vind ik mijn bestanden in Teams?

Bekijk de instructie: Bestanden in Teams.

 

Hoe werkt chatten in Teams?

Bekijk de instructie hier: Chatten in Teams.

 

Hoe werkt videobellen in Teams en hoe maak ik een vergadering aan?

Je kunt een videovergadering in Teams eenvoudig aanmaken via je Outlook-agenda.

 

Bekijk de afspeellijst van video’s over Teamsvergaderingen op OASE: Vergaderingen in Teams.

Hoe deel ik mijn scherm bij een videovergadering in Microsoft Teams?

Bekijk de video met instructie op OASE: Uitleg scherm delen in Teams.

 

Ik krijg iedere keer meldingen van Microsoft Teams. Hoe kan ik dit uitzetten?

Bekijk de instructie hierover op OASE: Uitleg uitzetten meldingen in Teams.

 

Contactgegevens Servicedesk

Kan je geen antwoord op jouw vraag vinden op OASE? Om jou zo optimaal te ondersteunen in deze eerste periode, is er een speciale helpdesk ingericht bij Axians. Daar kun je terecht voor al je vragen over de nieuwe digitale werkplek.

Telefoonnummer Axians: 040-250 2038
E-mail Axians: auris@axians.com